Sâhidlik nikâh akdinin sihhat sartidir. Sâhidler olmadan veyâ sehâdet sartlari yerine getirilmeden akdedilen nikâh sahîh degildir.
Nikâh akdi yapilirken, âkil, bâlig, hür iki Müslüman erkegin veyâ bir erkekle iki mükellefe kadinin bulunmasi lâzimdir.
Sâhidlerin nikâh yapilirken hazir bulunmalari sarttir. Nikah akdi îcap ve kabûl beyânlari ile kurulur. Sâhidler hazir olmaksizin, îcâp ve kabûl yapilip daha sonra sâhidlere haber verilse nikâh sahih olmaz. Sâhidlerin sahâdeti ile, fâsid olan nikâh akdi sahîh hale gelmez. Sâhidlerin huzûrunda, îcâp ve kabûl beyânlarinin yenilenmesi gerekir.
Ayni sekilde sâhidlerden birisi varken yapilan îcâp ve kabul daha sonra ikinci sâhide bildirilse, onun sahâdeti ile nikah sâhih hâle gelmez îcâp ve kabûl beyânlarinin tekrarlanmasi gerekir.
Taraflarin sözlerini sâhitlerin isitmeleri ve ondan murat olunan mânâyi anlamalari da sarttir.
Uyuyan ya da duydugunu anlamayan ve ayildiktan sonra da hatirlamayan sarhosun ve sagir kimsenin sâhidligi makbul degildir. Fakat iki tarafin sözlerini isiten ahresin veyâ dili tutulmus kimsenin sahâdeti ile nikâh olur.
Netîce olarak nikâh akdinde iki sâhidin hazir bulunmasi gerekli fakat kâfî degildir. Ayni zamanda sâhitlerin konusulan lisâna vâkif olmalari, anlamalari, taraflarin îcâb ve kabul beyanlarini her ikisinin de beraberce isitip anlamalari sarttir. (Hukuk-u islamiye ve istilahat-i fikhiyye kamusu 2-29/30)